Om klanten aan u te binden, werknemers te belonen of partners te bedanken, kunnen geschenken en promotieartikelen zeer effectieve communicatiemiddelen zijn. Enkele punten om u te helpen bij uw keuze!
Nu het einde van het jaar nadert, wordt het tijd om na te denken over uw relatiegeschenken! In een moeilijke economische context waar de concurrentie steeds heviger wordt, is het belangrijker dan ooit klanten te binden, goede klanten te belonen en nieuwe klanten aan te trekken ... Of het nu gaat om promotieartikelen of eenvoudige geschenken, relatiegeschenken kunnen een belangrijke rol spelen bij het overbrengen van een sterke boodschap aan de ontvangers ervan.
Klassieke geschenken ... een veilige keuze!
Twijfelt u over wat te geven? Laat u dan overtuigen door geschenken die hun waarde al bewezen hebben: een fles wijn, chocolade, bloemen, geschenkmanden met lekkernijen, champagne, agenda's, pennen, decoratieve artikelen ... Deze klassieke geschenken zullen gegarandeerd in de smaak vallen tijdens de feestdagen! Maar om u te onderscheiden van andere bedrijven, moet u de nadruk leggen op de originaliteit van het ontwerp, de kwaliteit van de producten of het prestige van het merk.
Een andere optie zijn gepersonaliseerde producten. Verfraaid met uw bedrijfsnaam en logo zijn ze een manier om uw merk te communiceren. Ook hier hebt u een ruime keuze. Kies artikelen die nuttig zijn in het dagelijks leven, zodat uw ontvangers ze zo vaak mogelijk bij zich hebben: agenda's, notitieboekjes, muismatten, kalenders, mokken, USB-sleutels, enz. Voor meer informatie, zie MyBruneau.
Denk ook aan hightech artikelen: optische muizen, webcams, digitale fotolijstjes en mp3-spelers zullen zeker in de smaak vallen bij technofielen..
Kent u de smaak van uw ontvanger niet? Geef hem of haar dan een cadeaubon! Ze zijn er in verschillende soorten, zodat de ontvanger zelf kan kiezen wat hij of zij ermee doet. Een gastronomische diner voor twee bijvoorbeeld voor een heerlijk avondje tafelen. Iets om alle fijnproevers te plezieren!
Trendy geschenken ... om te verrassen!
Een geschenk geven is ook een gouden kans om op te vallen en uw klanten op een positieve manier te verrassen! Om indruk te maken, kunt u evenementen organiseren en uw partners uitnodigen om een onvergetelijke ervaring met u te delen. Een kartrace, een kookworkshop of een vlucht in een heteluchtballon: onvergetelijke momenten gegarandeerd!
Maar pas op dat het niet te excentriek of extreem wordt: bungeejumpen vanaf de top van een brug is misschien niet naar ieders smaak...
In deze stressvolle en onzekere tijden, staat zen in de schijnwerpers! Massage, spa, weekend ... Aarzel niet om een geschenk aan te bieden in de vorm van een ontspanningsmoment. Uw klanten of leveranciers zullen de indruk krijgen dat ze "verwend" worden, dat u voor hen zorgt, dat u begaan bent met hun gezondheid en moraal!
Twijfelt u tussen de vele personaliseerbare artikelen? Bied biologische en natuurlijke relatiegeschenken aan! Een manier om u te onderscheiden door duurzame ontwikkeling te promoten: biologische zaden, zuiverende planten, klavertjes vier, tuinkits ... Op het internet vindt u tal van ideeën!
Wat u ook kiest, vergeet uw begeleidende boodschap niet! Idealiter voegt u een kort, handgeschreven briefje toe aan elke klant, maar bij gebrek aan tijd kan een handtekening volstaan.
Een tip
Een tip: relatiegeschenken zijn soms fiscaal aftrekbaar. De wetgeving betreffende fiscale aftrekbaarheid van relatiegeschenken is in elk land anders. Er geldt één voorwaarde: de ontvangers van de geschenken mogen alleen klanten, werknemers en leveranciers van uw bedrijf zijn.