Vraagt u zich af of er een verschil is tussen kantoormateriaal en verbruiksartikelen? Het antwoord is ja! Benodigdheden zijn herbruikbare hulpmiddelen (pennen, schriften, scharen, enz.), terwijl verbruiksartikelen artikelen zijn die vaak vervangen moeten worden (inktpatronen, papier, enz.).
Op het eerste gezicht zou men kunnen denken dat kantoorbenodigdheden slechts eenvoudige gebruiksvoorwerpen zijn. In feite zou een bedrijf zonder deze artikelen moeite hebben om effectief te functioneren. Stelt u zich een bureau voor zonder pennen, ordners en markeerstiften in alle kleuren. Onvoorstelbaar!
Het is een feit dat schrijfwaren (pen, potlood, criterium, markeerstift, corrector, enz.) de pijlers zijn van de schriftelijke communicatie binnen een bedrijf.
Binnen de pennenfamilie zijn er talloze opties: van balpennen met verschillende punten (fijn, medium) tot gelpennen die bekend staan om hun vloeiendheid en precisie, en niet te vergeten Bic 4-kleuren balpennen (blauw, zwart, rood, groen, en nog meer!). Balpennen worden vooral gebruikt vanwege hun betrouwbaarheid en praktische gebruik bij alledaagse taken.
In het geval van typefouten of kleine spelfouten kan het een goed idee zijn om een vloeibare corrector (de beroemde "blanco") of een correctiemuis aan uw pennenzak toe te voegen.
Een ander schrijf- en tekengereedschap dat in elke kantoorpotloodhouder te vinden is, is natuurlijk het potlood! Gemaakt van hout, papier, lood of grijs, met het potlood kunt u krabbelen, tekenen en ideeën schetsen op papier, en het kan worden gecorrigeerd met een haal van de gum. Ook in de categorie potloden valt het tijdloze mechanische potlood of criterium, dat lichter is dan een traditioneel potlood en zorgt voor vloeiend, goed gemarkeerd schrijven dat niet te dik of te dun is.
Markers en markeerstiften - bekijk ons palet van 23 Stabilo Boss stiften in alle kleuren - hebben ook een goede plaats op het werk. Hiermee kunt u de belangrijke delen van een tekst markeren, waardoor deze veel gemakkelijker te lezen en te onthouden is.
Als we het hebben over kantoorgereedschap, bedoelen we meestal een verscheidenheid aan gereedschap en apparatuur die helpen bij het uitvoeren van verschillende kantoortaken. Denk hierbij aan nietmachines, scharen, kniptangen, ordners, rekenmachines, linialen of tapes.
Een slecht georganiseerd bedrijf is gedoemd te mislukken! Om topefficiëntie en productiviteit te garanderen, zijn organisatorische accessoires en apparatuur essentieel.
Laten we beginnen met hefboommappen. Ze zijn essentieel om orde te scheppen in uw kantoorleven en u te helpen prioriteiten te stellen, uw documenten op te ruimen en te archiveren. In onze online shop vindt u (hefboom)mappen in alle maten en kleuren die u nodig hebt, voor al uw professionele behoeften en wensen, zoals onze mappen met elastiek om al uw waardevolle documenten op orde te houden.
Om uw werkplek netjes en opgeruimd te houden, kunt u ook kiezen voor opbergeenheden met lades die u ook als computeropbergers kunt gebruiken, of bureauopbergers met metalen vakken om kleine spullen efficiënt op te bergen. Deze opbergbenodigdheden zijn gewoonweg perfect voor het opbergen van de items die u op onze site koopt, zoals Post-it zelfklevende en herpositioneerbare bladwijzers, een magnetische planner zodat u nooit belangrijke data vergeet of een draagbare labeller ideaal voor het markeren en identificeren van verschillende items (dozen, dossiers, mappen, enz.).
Verbruiksartikelen zijn alle kantoorartikelen die per definitie snel "verbruikt" worden en daarom vaak vervangen moeten worden (papier, enveloppen, kraftzakken, etiketten, inkt- en tonercartridges, om er maar een paar te noemen).
Papier en enveloppen zijn onmisbaar in elk kantoor! Of u nu brieven en contracten schrijft of documenten verstuurt, papier en enveloppen gaan hand in hand. Zorg ervoor dat u altijd verschillende papierformaten bij de hand hebt, van standaard A4-vellen tot grote A3-vellen, en papiersoorten van verschillende grams om te voldoen aan de behoeften van iedereen in het bedrijf.
Hetzelfde geldt voor enveloppen en brieven. Er zijn veel modellen om uit te kiezen: zelfklevende of gegomde kleppen, gerecycled papier, kraft, met zijvouw, met venster, rechthoekig of vierkant formaat, enz. Zo hebt u een ruime keuze om facturen, administratieve post of uitnodigingen voor uw evenementen te versturen.
Tot slot zijn in de grote wereld van kantoorbenodigdheden schriftjes met kleine of grote ruitjes, met of zonder spiraalbinding, schriftjes met microperforatie, verwijderbare ruitjesvellen en plakbriefjes (ook bekend als post-its) onmisbaar. U gebruikt ze om aantekeningen te maken tijdens vergaderingen, uw to-do lijst voor de dag op te stellen, ideeën vast te leggen of structuur aan te brengen in uw lopende activiteiten.
Een van de meest voorkomende verbruiksartikelen op kantoor zijn natuurlijk inktpatronen en toners, die worden gebruikt om printers en kopieerapparaten van stroom te voorzien. Zonder deze verbruiksartikelen zijn deze machines - laten we eerlijk zijn - nutteloos. We raden u aan om altijd een kleine voorraad reservecartridges of toners te hebben voor het geval zich een probleem voordoet, om onderbrekingen van uw dagelijkse printwerk te voorkomen.